+375 212 61-65-16
+375 212 61-65-16
г. Віцебск, вул. Праўды, д. 18, 210015
Пн-Пт: 8:00-13:00; 14:00-17:00
Сб-Нд: Выходны
г. Віцебск, вул. Праўды, д. 18, 210015
Главное управление юстиции Витебского областного исполнительного комитета

Задачы і функцыі

Асноўнымі задачамі галоўнага ўпраўлення юстыцыі з'яўляюцца:

  • Рэалізацыя на тэрыторыі Віцебскай вобласці (далей – вобласць) дзяржаўнай палітыкі ў сферы юстыцыі, у тым ліку ў сферы архіўнай справы і справаводства;

  • рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў сферы арганізацыі прымусовага выканання выканаўчых дакументаў; арганізацыйнае, кадравае і матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;

  • забеспячэнне арганізацыі прымусовага выканання выканаўчых дакументаў і вызначэнне асноўных напрамкаў удасканалення дзейнасці па прымусовым выкананні выканаўчых дакументаў;

  • прыняцце мер па каардынацыі дзейнасці натарыусаў Віцебскай натарыяльнай акругі (далей – натарыусы) і ажыццяўленне кантролю за выкананнем натарыусамі, Віцебскай абласной натарыяльнай палатай Беларускай натарыяльнай палаты (далей – абласная натарыяльная палата) заканадаўства аб натарыяце;

  • ажыццяўленне сумесна з Міністэрствам юстыцыі метадычнага кіраўніцтва дзейнасцю аддзелаў запісу актаў грамадзянскага стану раённых, гарадскіх выканаўчых камітэтаў і адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску (далей – аддзелы ЗАГС), гарадскіх (гарадоў раённага падпарадкавання), пасялковых, сельскіх выканаўчых камітэтаў (далей – органы ЗАГС) па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама кантролю за рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану на тэрыторыі вобласці;

  • ажыццяўленне прадугледжаных заканадаўствам і па даручэнні Міністэрства юстыцыі дзеянняў, накіраваных на выкананне асобамі, якія маюць спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на ажыццяўленне дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг з указаннем складаючых ліцэнзуемы від дзейнасці паслуг: юрыдычныя паслугі, рыэлтарскія паслугі (далей – ліцэнзіяты), заканадаўства аб ліцэнзаванні, ліцэнзійных патрабаванняў і ўмоў;

  • ажыццяўленне ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку і па даручэнні Міністэрства юстыцыі ўзаемадзеяння з Віцебскай абласной калегіяй адвакатаў (далей – калегія адвакатаў);

  • забеспячэнне ў межах кампетэнцыі выканання міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе;

  • дзяржаўная рэгістрацыя мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў у арганізацыях, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па выглядзе (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў), мясцовых фондаў, арганізацыйных структур рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе юрыдычных асоб;

  • дзяржаўная рэгістрацыя і пастаноўка на ўлік арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў;

  • пастаноўка на ўлік пастаянна дзеючых трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб, арганізацый, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў юрыдычных асоб;

  • дзяржаўная рэгістрацыя камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, у тым ліку якая ажыццяўляецца на падставе электронных дакументаў;

  • фарміраванне і вядзенне тэрытарыяльнай часткі Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – АДР);

  • уключэнне ў АДР звестак аб дзяржаўных органах, якія рэалізуюць свае дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў адпаведнай сферы (вобласці) дзяржаўнай дзейнасці на тэрыторыі вобласці, і дзяржаўных юрыдычных асобах, палажэнні аб якіх зацверджаны актамі заканадаўства, за выключэннем законаў Рэспублікі Беларусь, нарматыўных прававых актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, месцам знаходжання якіх з'яўляецца тэрыторыя вобласці;

  • ажыццяўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага ўзроўню;

  • ажыццяўленне рэгулявання і кіравання ў сферы архіўнай справы і справаводства на тэрыторыі вобласці;

  • фарміраванне Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, забеспячэнне захаванасці дакументаў, арганізацыя іх дзяржаўнага ўліку і выкарыстання;

  • ажыццяўленне кантролю за выкананнем заканадаўства ў сферы архіўнай справы і справаводства ў органах мясцовага кіравання і самакіравання, іншых арганізацыях вобласці;

  • прававое забеспячэнне функцыянавання Віцебскага абласнога Савета дэпутатаў (далей – Савет) і аблвыканкама і захаванне законнасці іх дзейнасці;

  • каардынацыя дзейнасці гарадскіх (раённых) выканаўчых камітэтаў (далей – гаррайвыканкамы), адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску па пытаннях стварэння і функцыянавання службаў «адно акно», ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур на адпаведнай тэрыторыі;

  • рэалізацыя кадравай палітыкі ў галоўным упраўленні юстыцыі, тэрытарыяльных органах прымусовага выканання, дзяржаўных архівах вобласці;

  • улік кадраў галоўнага ўпраўлення юстыцыі, тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання. Збор і аналіз інфармацыі аб кадравым складзе, унясенне прапаноў у Міністэрства юстыцыі па далейшым удасканаленні работы з кадрамі;

  • вызначэнне бягучай і перспектыўнай патрэбнасці ў маладых спецыялістах з вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай юрыдычнай адукацыяй і іншай вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай адукацыяй;

  • ажыццяўленне кантролю за выкананнем дзяржаўнымі службоўцамі абмежаванняў, звязаных з дзяржаўнай службай;

  • фарміраванне рэзерву кадраў на пасадзе наменклатуры галоўнага ўпраўлення юстыцыі, работа з ім;

  • арганізацыя павышэння кваліфікацыі, падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі работнікаў галоўнага ўпраўлення юстыцыі, тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, дзяржаўных архіваў вобласці;

  • арганізацыя ідэалагічнай работы;

  • арганізацыя работы па супрацьдзеянні карупцыі і яе праявам;

  • забеспячэнне патрабаванняў аховы працы, пажарнай бяспекі, заканадаўства Рэспублікі Беларусь у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару, мабілізацыйнай падрыхтоўкі.

Функцыі галоўнага ўпраўлення юстыцыі Віцебскага аблвыканкама

Галоўнае ўпраўленне юстыцыі ў адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі і ў межах сваёй кампетэнцыі:

у сферы прымусовага выканання:

  • ажыццяўляе матэрыяльна-тэхнічнае, фінансавае, арганізацыйнае і кадравае забеспячэнне дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;
  • рэалізуе дзяржаўную палітыку ў сферы арганізацыі прымусовага выканання выканаўчых дакументаў;
  • арганізуе прымусовае выкананне выканаўчых дакументаў;
  • забяспечвае аказанне практычнай і метадычнай дапамогі судовым выканаўцам на месцах, у тым ліку па аднастайнаму прымяненню норм заканадаўства;
  • вывучае арганізацыю і практыку работы тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;
  • ажыццяўляе кантроль па вядзенні выканаўчай вытворчасці ў тэрытарыяльных аддзелах прымусовага выканання, а таксама рэалізуе іншыя мерапрыемствы, накіраваныя на выкананне задач тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;
  • арганізуе выкананне пастаноў, загадаў Міністэрства юстыцыі па пытаннях выканаўчага вядзення;
  • забяспечвае збор і аналіз справаздачнай інфармацыі аб выкананні выканаўчых дакументаў тэрытарыяльнымі органамі прымусовага выканання, кантралюе працу тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання па вядзенні першаснага ўліку і статыстыкі;
  • распрацоўвае і ўносіць у Міністэрства юстыцыі прапановы па павышэнні эфектыўнасці дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання і ўдасканаленні заканадаўства па пытаннях выканання, па распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць дзейнасць органаў прымусовага выканання, па ўжыванні і мадэрнізацыі праграмна-тэхнічных сродкаў;
  • забяспечвае функцыянаванне і тэхнічнае абслугоўванне банкаў даных выканаўчых вытворчасцей і іншага ўстаноўленага ў тэрытарыяльных аддзелах прымусовага выканання праграмнага забеспячэння, неабходнага для вядзення выканаўчай вытворчасці;
  • прадстаўляе ва ўстаноўленыя тэрміны ў Міністэрства юстыцыі інфармацыйна-аналітычныя дадзеныя па абагульненні работы са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб, інфармацыйныя даведкі аб выніках праверак тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання па выкананні судовых пастаноў і іншых выканаўчых дакументаў, іншыя звесткі аб рабоце тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;
  • забяспечвае разгляд у межах сваёй кампетэнцыі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;
  • назапашвае і вядзе ўлік грашовых сродкаў, атрыманых пры прымусовым выкананні тэрытарыяльнымі органамі прымусовага выканання, у цэлым па вобласці і асобна па кожнаму аддзелу прымусовага выканання;
  • забяспечвае мэтавае, эфектыўнае і рацыянальнае выкарыстанне грашовых сродкаў, дадаткова атрыманых пры прымусовым выкананні судовых пастаноў і іншых выканаўчых дакументаў;
  • арганізуе і праводзіць у парадку, вызначаным заканадаўствам, закупкі тавараў (работ, паслуг) для забеспячэння дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;
  • у парадку, вызначаным заканадаўствам, арганізуе і праводзіць капітальны і бягучы рамонт будынкаў (памяшканняў) тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;
  • арганізуе падбор заказчыкаў, праекціроўшчыкаў, генеральных падрадчыкаў на аб'екты капітальнага будаўніцтва будынкаў тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, забяспечвае эфектыўнае выкарыстанне капітальных укладанняў;
  • забяспечвае захаванасць маёмасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці і замацавана за галоўным упраўленнем юстыцыі на праве аператыўнага кіравання, і правоў на яе;
  • ажыццяўляе іншыя функцыі ў сферы арганізацыі прымусовага выканання, прадугледжаныя заканадаўствам;

у сферы натарыята і натарыяльнай дзейнасці:

  • ажыццяўляе ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку кантроль за выкананнем натарыусамі, абласной натарыяльнай палатай заканадаўства аб натарыяце;
  • рэгіструе натарыяльныя канторы, натарыяльныя бюро ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам юстыцыі;
  • прымае па ўзгадненні з абласной натарыяльнай палатай меры па каардынацыі дзейнасці натарыусаў, якія ажыццяўляюць натарыяльную дзейнасць у натарыяльных канторах, і натарыусаў, якія ажыццяўляюць натарыяльную дзейнасць у натарыяльных бюро, у межах Віцебскай натарыяльнай акругі, у тым ліку размяркоўвае паміж натарыяльнымі канторамі і натарыяльнымі бюро абавязкі па афармленні спадчынных правоў пасля асобных катэгорый спадчынадаўцаў, месца адкрыцця спадчыны якіх знаходзіцца ў Віцебскай натарыяльнай акрузе;
  • устанаўлівае па ўзгадненні з абласной натарыяльнай палатай патрабаванні да месца знаходжання натарыяльных кантор, натарыяльных бюро ў пэўным раёне горада (яго часткі) альбо ў межах пэўнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі;
  • атрымлівае ад абласной натарыяльнай палаты, натарыусаў звесткі і дакументы, неабходныя для ажыццяўлення прадугледжаных заканадаўчымі актамі паўнамоцтваў, пры ўмове захавання натарыяльнай таямніцы;
  • сцвярджае па ўзгадненні з абласной натарыяльнай палатай парадак перадачы ў натарыяльны архіў альбо іншаму натарыусу пры прыпыненні або спыненні паўнамоцтваў натарыуса дакументаў, якія ўтварыліся ў выніку яго дзейнасці;
  • удзельнічае ў распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў у галіне рэгулявання натарыяльнай дзейнасці;
  • садзейнічае абласной натарыяльнай палаце ў інфармацыйна-прававым забеспячэнні дзейнасці натарыусаў, правядзенні мерапрыемстваў па павышэнню кваліфікацыі натарыусаў;
  • узгадняе рашэнні абласной натарыяльнай палаты аб адукацыі (спыненні дзейнасці) натарыяльных кантор у Віцебскай натарыяльнай акрузе;
  • узгадняе рашэнні праўлення Беларускай натарыяльнай палаты аб утварэнні натарыяльнага бюро ў Віцебскай натарыяльнай акрузе;
  • узгадняе рашэнні абласной натарыяльнай палаты аб прызначэнні загадчыкаў натарыяльнымі канторамі (аб вызваленні натарыусаў ад абавязкаў загадчыкаў натарыяльнымі канторамі);
  • узгадняе рашэнні абласной натарыяльнай палаты аб вызначэнні колькасці стажораў натарыусаў;
  • у выпадках, устаноўленых заканадаўствам, выдае загады аб стварэнні камісій і забяспечвае ўдзел свайго прадстаўніка ў працы гэтых камісій;
  • ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам іншыя паўнамоцтвы, звязаныя з рэгуляваннем натарыяльнай дзейнасці;

у сферы дзейнасці органаў ЗАГС па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану:

  • ажыццяўляе метадычнае кіраўніцтва дзейнасцю органаў ЗАГС па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
  • праводзіць праверкі і вывучэнне дзейнасці органаў ЗАГС па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
  • ажыццяўляе кантроль за правядзеннем аддзеламі ЗАГС раённых выканаўчых камітэтаў праверак дзейнасці гарадскіх (гарадоў раённага падпарадкавання), пасялковых, сельскіх выканаўчых камітэтаў па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
  • удзельнічае ў рабоце атэстацыйных камісій пры правядзенні атэстацыі кіраўнікоў аддзелаў ЗАГС;
  • прадстаўляе ва ўстаноўленым парадку ў Міністэрства юстыцыі дакументы для ўзгаднення прызначэння і вызвалення ад пасады кіраўнікоў аддзелаў ЗАГС, а таксама заключэння (падаўжэння, спынення) з імі кантрактаў;
  • прадстаўляе ў Міністэрства юстыцыі дакументы для ўзгаднення прызначэння на пасаду кіраўніка структурнага падраздзялення галоўнага ўпраўлення юстыцыі – архіва органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану ЗАГС (далей – архіў органаў ЗАГС);
  • распрацоўвае і праводзіць мерапрыемствы па ўдасканаленні дзейнасці органаў ЗАГС па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану (семінарскія заняткі, круглыя сталы, сустрэчы, стажыроўкі, метадычныя парады і інш.);
  • аказвае садзейнічанне ў арганізацыі мерапрыемстваў па павышэнню кваліфікацыі работнікаў аддзелаў ЗАГС;
  • ажыццяўляе фарміраванне заявак на выраб бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану для органаў ЗАГС, архіва органаў ЗАГС вобласці, а таксама забяспечвае іх атрыманне, улік, захоўванне і выдачу названым органам;
  • вывучае стан уліку, захоўвання і выкарыстання бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану ў органах ЗАГС вобласці;
  • аказвае садзейнічанне ў інфармацыйна-прававым забеспячэнні органаў ЗАГС па пытаннях рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
  • вывучае і абагульняе практыку работы органаў ЗАГС;
  • абагульняе і ўносіць у Міністэрства юстыцыі прапановы па пытаннях удасканалення заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
  • абагульняе і прадстаўляе ў Міністэрства юстыцыі ведамасную і іншую справаздачнасць аб рабоце органаў ЗАГС, архіва органаў ЗАГС;
  • у выпадках і парадку, устаноўленых заканадаўствам, забяспечвае разгляд абскарджваемых адміністрацыйных рашэнняў, прынятых органамі ЗАГС вобласці;
  • у парадку, устаноўленым заканадаўствам, дае дазвол (адмаўляе ў дазволе) аб змене прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку пры разглядзе матэрыялаў аб змене прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;
  • у выпадках, устаноўленых заканадаўствам, узгадняе выдачу аддзеламі ЗАГС, архівам органаў ЗАГС даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісу акта грамадзянскага стану, аб запісах актаў грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану (далей – даведкі);

у сферы дзейнасці архіва органаў ЗАГС:

  • прымае на захоўванне другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць статыстычнай апрацоўцы, ад органаў дзяржаўнай статыстыкі, а тыя, што не падлягаюць статыстычнай апрацоўцы, – ад аддзелаў ЗАГС;
  • забяспечвае захоўванне другіх экзэмпляраў запісаў актаў грамадзянскага стану;
  • выдае паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, даведкі, паведамленні аб адсутнасці запісаў актаў грамадзянскага стану на падставе запісаў актаў грамадзянскага стану, учыненых органамі ЗАГС вобласці;
  • у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, выдае копіі запісаў актаў грамадзянскага стану;
  • ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ўносіць змяненні, дапаўненні і выпраўленні ў другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану, вырабляе ў іх адпаведныя адзнакі, а таксама анулюе другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану;
  • выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у сферы рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

у сферы ажыццяўлення дзейнасці ліцэнзіятаў у адпаведнасці з заканадаўствам або па даручэнні Міністэрства юстыцыі:

  • разглядае пытанні, звязаныя з выкананнем заканадаўства пры аказанні юрыдычных і рыэлтарскіх паслуг грамадзянам і арганізацыям;
  • аказвае садзейнічанне ў правядзенні мерапрыемстваў па павышэнню кваліфікацыі асоб, якія аказваюць юрыдычныя паслугі, асоб, якія маюць пасведчанні аб атэстацыі рыэлтара, кіраўнікоў рыэлтарскіх арганізацый, прэтэндэнтаў на пасаду агента па аперацыях з нерухомасцю;
  • вывучае, абагульняе і распаўсюджвае станоўчы вопыт работы ў сферы аказання юрыдычных паслуг;
  • праводзіць маніторынг матэрыялаў, якія публікуюцца ў сродках масавай інфармацыі, на прадмет адпаведнасці заканадаўству выступаў па пытаннях, што тычацца сферы, якая курыруецца Міністэрствам юстыцыі;
  • па выніках аналізу дзейнасці асоб, якія маюць спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на ажыццяўленне дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг (якія складаюць ліцэнзуемы від дзейнасці паслугі: юрыдычныя паслугі, рыэлтарскія паслугі), уносіць прапановы па ўдасканаленні заканадаўства;
  • ажыццяўляе іншыя функцыі ў сферы дзейнасці ліцэнзіятаў;
  • аказвае садзейнічанне Віцебскай абласной калегіі адвакатаў у інфармацыйна-прававым забеспячэнні іх дзейнасці, правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі адвакатаў;
  • забяспечвае ў межах сваёй кампетэнцыі выкананне міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе:
  • атрымлівае ад устаноў юстыцыі замежных дзяржаў просьбы аб аказанні прававой дапамогі ў рамках міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе і накіроўвае для выканання кампетэнтным установам юстыцыі Рэспублікі Беларусь, а таксама накіроўвае ў замежныя дзяржавы аналагічныя просьбы ўстаноў юстыцыі Рэспублікі Беларусь;
  • правярае дакументы, якія паступаюць у рамках аказання прававой дапамогі, на адпаведнасць патрабаванням міжнародных дагавораў на аказанне прававой дапамогі;
  • арганізуе прастаўленне ва ўстаноўленых актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь выпадках апастылю на афіцыйных дакументах, складзеных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, якія зыходзяць з судоў, ад натарыусаў, з натарыяльных архіваў;

у сферы дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, іншых арганізацый, пастаноўкі на ўлік і зняцця з уліку арганізацыйных структур грамадскіх аб'яднанняў, адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб:

  • узгадняе назвы камерцыйных і некамерцыйных арганізацый, у тым ліку ў электронным выглядзе;
  • ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, змяненняў і (або) дапаўненняў, якія ўносяцца ў іх статуты (устаноўчыя дагаворы – для камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, якія дзейнічаюць толькі на падставе ўстаноўчых дагавораў), у тым ліку на падставе электронных дакументаў;
  • ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў у арганізацыях, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па выглядзе (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў), мясцовых фондаў, арганізацыйных структур рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе юрыдычных асоб, а таксама змяненняў і (або) дапаўненняў, унесеных у іх статуты;
  • ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю гімнаў, значкоў, вымпелаў, гальштукаў мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў у арганізацыях, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў);
  • ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю і пастаноўку на ўлік арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, а таксама ўнясенне змяненняў і (або) дапаўненняў у часопісы дзяржаўнай рэгістрацыі (пастаноўкі на ўлік) арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, часопісы дзяржаўнай рэгістрацыі (уліку) арганізацыйных структур прафесійных саюзаў;
  • ажыццяўляе пастаноўку на ўлік пастаянна дзеючых трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб;
  • ажыццяўляе пастаноўку на ўлік арганізацый, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў юрыдычных асоб;
  • узаемадзейнічае з рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі юрыдычных асоб, а таксама па пытаннях выдачы дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў замежных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь і спынення іх дзейнасці;
  • фарміруе і вядзе тэрытарыяльную частку АДР, дзяржаўны інфармацыйны рэсурс для адзінай сістэмы ўліку палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў і іх саюзаў (асацыяцый);
  • уключае ў АДР звесткі аб дзяржаўных органах, якія рэалізуюць свае дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў адпаведнай сферы (вобласці) дзяржаўнай дзейнасці на тэрыторыі вобласці, і дзяржаўных юрыдычных асобах, палажэнні аб якіх зацверджаны актамі заканадаўства, за выключэннем законаў Рэспублікі Беларусь, нарматыўных прававых актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, месцам знаходжання якіх з'яўляецца тэрыторыя вобласці;
  • прадастаўляе інфармацыю, якая змяшчаецца ў базе дадзеных АДР;
  • вядзе рэестры мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, саюзаў (асацыяцый) мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў арганізацый, саюзаў (асацыяцый) прафесійных саюзаў;
  • вядзе часопісы дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўкі на ўлік, уліку арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, пастаянна дзеючых трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб, юрыдычных асоб, у якіх створаны адасобленыя падраздзяленні, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі;
  • выдае пасведчанні кіраўнікоў мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў), мясцовых фондаў;
  • ажыццяўляе кантроль за адпаведнасцю дзейнасці мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых фондаў, арганізацыйных структур палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, іншым актам заканадаўства Рэспублікі Беларусь і статутам адпаведна палітычных партый і грамадскіх аб'яднанняў;
  • выносіць пісьмовыя папярэджанні мясцовым грамадскім аб'яднанням, іх саюзам (асацыяцыям), мясцовым фондам;
  • звяртаецца ў Віцебскі абласны суд з заявамі аб прыпыненні дзейнасці мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), ліквідацыі мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых фондаў;
  • аказвае метадычную дапамогу гаррайвыканкамам, адміністрацыям раёнаў у горадзе Віцебску ў рэалізацыі імі паўнамоцтваў па дзяржаўнай рэгістрацыі (пастаноўцы на ўлік) і ліквідацыі (спыненню дзейнасці, выключэнню з часопісаў дзяржаўнай рэгістрацыі, зняццю з уліку) суб'ектаў гаспадарання, арганізацыйных структур прафесійных саюзаў, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, іншых грамадскіх аб'яднанняў;
  • ва ўстаноўленым парадку ажыццяўляе праверкі дзейнасці гаррайвыканкамаў, адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання і ўносіць у гаррайвыканкамы, адміністрацыі раёнаў у горадзе Віцебску абавязковыя для выканання гэтымі гаррайвыканкамамі, адміністрацыямі раёнаў у горадзе Віцебску прадстаўленні аб ліквідацыі дапушчаных парушэнняў, выяўленых у выніку праводзімых праверак;
  • прымае рашэнні аб ліквідацыі камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, аб унясенні запісу ў АДР аб выключэнні з яго камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый;
  • сістэматызуе і захоўвае дадзеныя аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, іншых арганізацый, пастаноўцы на ўлік і зняцці з уліку арганізацыйных структур грамадскіх аб'яднанняў, адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб;
  • прадстаўляе інтарэсы аблвыканкама ў судах па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання;
  • рыхтуе праекты рашэнняў аблвыканкама аб выдачы (аб адмове ў выдачы) дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў замежных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь (дазволаў на падаўжэнне тэрміну дзеяння дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў) з месцам знаходжання на тэрыторыі вобласці, выдае дублікаты дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў (дазволаў на падаўжэнне тэрміну дзеяння дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў);

у сферы абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага ўзроўню:

  • праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага ўзроўню;
  • ажыццяўляе ўзаемадзеянне з Міністэрствам юстыцыі, Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі Рэспублікі Беларусь, мясцовымі Саветамі дэпутатаў, выканаўчымі і распарадчымі органамі базавага ўзроўню па пытаннях правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы;
  • не радзей аднаго разу ў паўгоддзе абагульняе вынікі правядзення юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў і інфармацыю пра іх даводзіць да кіраўнікоў нарматворчых органаў з канкрэтнымі прапановамі аб удасканаленні нарматворчага працэсу;
  • уносіць прапановы ў Міністэрства юстыцыі па пытаннях абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага ўзроўню;
  • аказвае метадалагічную дапамогу мясцовым саветам дэпутатаў, выканаўчым і распарадчым органам базавага ўзроўню пры падрыхтоўцы дакументаў, што накіроўваюцца для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў;
  • праводзіць праверкі выканання ў мясцовых Саветах дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органах базавага ўзроўню ўстаноўленага парадку падрыхтоўкі, прыняцця, уліку, накіравання на абавязковую юрыдычную экспертызу, правамернасці прымянення іх нарматыўных прававых актаў, якія не прайшлі абавязковую юрыдычную экспертызу, па выніках праверак уносіць у мясцовыя Саветы дэпутатаў, выканаўчыя і распарадчыя органы базавага ўзроўню абавязковыя для выканання прадстаўленні аб ліквідацыі дапушчаных парушэнняў;

у сферы архіўнай справы і справаводства:

  • арганізуе камплектаванне, вызначае склад дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, якія падлягаюць перадачы на пастаяннае захоўванне ў дзяржаўны архіў Віцебскай вобласці і занальныя дзяржаўныя архівы (далей – дзяржаўныя архівы вобласці);
  • арганізуе работу пазаштатных інспектараў Дзяржаўнай інспекцыі архіваў і справаводства Рэспублікі Беларусь па Віцебскай вобласці, сістэматычна вывучае і аналізуе практыку іх работы;
  • арганізуе і вядзе цэнтралізаваны дзяржаўны ўлік дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, якія знаходзяцца на пастаянным захоўванні ў дзяржаўных архівах вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архівах мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, дзяржаўных музеях і бібліятэках вобласці;
  • ажыццяўляе кантроль за выкананнем заканадаўства ў сферы архіўнай справы і справаводства ў дзяржаўных архівах вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архівах мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, арганізацыях вобласці, аказвае ім метадычную дапамогу;
  • сумесна з дзяржаўнымі архівамі вобласці, тэрытарыяльнымі (гарадскімі або раённымі) архівамі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў распрацоўвае праграмы, перспектыўныя і бягучыя планы развіцця архіўнай справы і кантралюе іх рэалізацыю;
  • арганізуе і праводзіць ва ўстаноўленым парадку работу па ўдасканаленні сеткі і структуры дзяржаўных архіваў вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архіваў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў;


  • ва ўстаноўленым парадку разглядае пытанні аб пераразмеркаванні дакументаў паміж дзяржаўнымі архівамі вобласці і рэспубліканскімі дзяржаўнымі архівамі і ўносіць адпаведныя прапановы ў Дэпартамент па архівах і справаводству Міністэрства юстыцыі;
  • ва ўстаноўленым парадку вырашае сумесна з уласнікамі архіўных дакументаў пытанні аб аднясенні гэтых архіўных дакументаў да складу Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь;
  • арганізуе стварэнне баз дадзеных, а таксама традыцыйных відаў архіўных даведнікаў для забеспячэння пошуку інфармацыі аб складзе і змесце дакументаў архіўных устаноў;
  • арганізуе ўкараненне аўтаматызаваных інфармацыйных сістэм у практыку работы дзяржаўных архіваў вобласці;
  • каардынуе метадычную работу дзяржаўных архіваў вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архіваў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, ажыццяўляе меры па ўкараненні навуковых распрацовак у галіне архівазнаўства, дакументазнаўства, археаграфіі ў практыку іх работы;
  • прымае ўдзел у распрацоўцы нарматыўных прававых актаў і метадычных дакументаў у сферы архіўнай справы і справаводства;
  • арганізуе правядзенне экспертызы каштоўнасці дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь у дзяржаўных архівах вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архівах мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, арганізацыях;
  • каардынуе работу па ўдасканаленні справаводства ў арганізацыях вобласці;
  • прымае меры па матэрыяльна-тэхнічным забеспячэнні дзяржаўных архіваў вобласці, арганізацыі будаўніцтва спецыялізаваных будынкаў альбо рэканструкцыі і перапрафіляванні будынкаў для размяшчэння ў іх дзяржаўных архіваў вобласці;
  • праводзіць навукова-практычныя канферэнцыі, семінары, нарады па архіўнай справе і справаводству;
  • арганізуе павышэнне кваліфікацыі работнікаў дзяржаўных архіваў вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архіваў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў і архіваў арганізацый;
  • пры ажыццяўленні прававога забеспячэння функцыянавання Савета, аблвыканкама і захавання законнасці ў іх дзейнасці:
  • удзельнічае ў падрыхтоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама прапаноў аб удасканаленні заканадаўства па напрамках дзейнасці Савета і аблвыканкама альбо самастойна падрыхтоўвае іх, удзельнічае ў распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых і іншых прававых актаў;
  • праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу праектаў нарматыўных прававых актаў Савета і аблвыканкама, забяспечвае накіраванне прынятых нарматыўных прававых актаў Савета і аблвыканкама ў Міністэрства юстыцыі для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы, а ў выпадку неабходнасці арганізуе іх дапрацоўку зацікаўленымі службовымі асобамі;
  • праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу праектаў інвестыцыйных дагавораў паміж інвестарам або інвестарамі і Рэспублікай Беларусь, рашэнне аб заключэнні якіх у адпаведнасці з заканадаўствам прымае аблвыканкам;
  • удзельнічае ў падрыхтоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама прапаноў аб прызнанні страціўшымі сілу, змяненні або дапаўненні нарматыўных прававых актаў Савета і аблвыканкама альбо самастойна падрыхтоўвае іх у мэтах забеспячэння ўнутранай узгодненасці і прывядзення ў адпаведнасць з законамі Рэспублікі Беларусь, дэкрэтамі і ўказамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, міжнароднымі дагаворамі, удзельнікам якіх з'яўляецца Рэспубліка Беларусь;
  • удзельнічае ў разглядзе структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама праектаў нарматыўных прававых і іншых прававых актаў, якія паступаюць у Савет і аблвыканкам, і дае заключэнні на праекты нарматыўных прававых і іншых прававых актаў, якія паступілі і датычацца нарматворчай дзейнасці;
  • абагульняе сумесна са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама і аналізуе правапрымяняльную практыку Савета і аблвыканкама, уносіць прапановы аб яе ўдасканаленні;
  • удзельнічае ў распрацоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама перспектыўных і бягучых планаў нарматворчай дзейнасці Савета і аблвыканкама, у іх рэалізацыі і кантролі за выкананнем, а таксама прымае меры па каардынацыі падрыхтоўкі ў Савеце і аблвыканкаме планаў мерапрыемстваў па выкананні заключных палажэнняў заканадаўчых актаў і ўдзельнічае ў іх рэалізацыі;
  • правярае на адпаведнасць заканадаўству праекты нарматыўных прававых і іншых прававых актаў, якія прадстаўляюцца на подпіс кіраўніцтву Савета і аблвыканкама, распрацаваныя Саветам і аблвыканкамам;
  • уносіць прапановы аб падрыхтоўцы мер, накіраваных на ліквідацыю прычын і ўмоў, якія спрыяюць парушэнню законнасці ў дзейнасці Савета і аблвыканкама, а ў неабходных выпадках удзельнічае ў іх рэалізацыі;
  • па даручэнні кіраўніцтва Савета, аблвыканкама ў межах кампетэнцыі разглядае сумесна са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб, у якіх указваецца на парушэнне законнасці ў дзейнасці Савета, аблвыканкама і падпарадкаваных яму дзяржаўных арганізацый;

ажыццяўляе арганізацыйна-метадычнае забеспячэнне нарматворчай дзейнасці Савета і аблвыканкама;

па даручэнні кіраўніцтва аблвыканкама аналізуе сумесна са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама публікацыі (выступленні) у сродках масавай інфармацыі, якія тычацца прававых пытанняў дзейнасці Савета і аблвыканкама, і ўносіць адпаведныя прапановы;

распрацоўвае рэкамендацыі, а таксама праекты нарматыўных прававых актаў, накіраваныя на павышэнне эфектыўнасці прававой работы ў Савеце і аблвыканкаме;

прымае ўдзел у распрацоўцы прапаноў аб удасканаленні сістэмы кіравання ў Савеце і аблвыканкаме, вызначэнні правоў і абавязкаў структурных падраздзяленняў і службовых асоб аблвыканкама;

удзельнічае ў правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні прававых ведаў работнікаў Савета, аблвыканкама і падпарадкаваных дзяржаўных арганізацый;

падрыхтоўвае па даручэнні кіраўніцтва аблвыканкама неабходныя даведачныя матэрыялы па дзейсным заканадаўстве;

правярае на адпаведнасць заканадаўству дагаворы, падрыхтаваныя структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама да заключэння аблвыканкамам, візуе такія дагаворы;

ажыццяўляе арганізацыйна-метадычнае кіраўніцтва арганізацыяй прававой работы ў Савеце, аблвыканкаме, падпарадкаваных дзяржаўных арганізацыях;

прымае ўдзел у прававой асвеце насельніцтва, у тым ліку з выкарыстаннем сродкаў масавай інфармацыі;

утварае абласную грамадскую назіральную камісію пры галоўным упраўленні юстыцыі, якая ажыццяўляе кантроль за дзейнасцю органаў і ўстаноў, якія выконваюць пакаранне і іншыя меры крымінальнай адказнасці, і ажыццяўляе арганізацыйнае забеспячэнне яе дзейнасці;

разглядае звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, прымае меры па ўдасканаленні гэтай работы;

вядзе прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і прадстаўнікоў юрыдычных асоб па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі галоўнага ўпраўлення юстыцыі;

ажыццяўляе ў межах кампетэнцыі аналіз эфектыўнасці работы са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб у падпарадкаваных арганізацыях і выпрацоўвае прапановы па яе павышэнні;

ажыццяўляе адміністрацыйныя працэдуры па заявах грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;

у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, складае пратаколы і разглядае справы аб адміністрацыйных правапарушэннях;

каардынуе працу гаррайвыканкамаў, адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску па стварэнні і функцыянаванні службаў «адно акно», ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;

сумесна з зацікаўленымі праводзіць работу па выкананні супрацьпажарнага рэжыму, выкананні нормаў і правілаў пажарнай бяспекі; па рэалізацыі палітыкі ў галіне аховы працы, паляпшэнні ўмоў працы;

выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.