Адміністрацыйная працэдура № 5.3.
Рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства
Дзяржаўны орган, у які грамадзянін павінен звярнуцца: орган загса па месцы жыхарства аднаго з бацькаў дзіцяці, або па месцы вынясення рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства, або па месцы рэгістрацыі нараджэння.
Дакументы і (або) звесткі, якія прадстаўляюцца грамадзянінам для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры:
сумесная заява бацькаў аб устанаўленні бацькоўства або заява аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства на падставе рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства;
пашпарты або іншыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў (заяўніка);
пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці – у выпадку, калі рэгістрацыя нараджэння дзіцяці была праведзена раней;
пісьмовая згода дарослай асобы, у дачыненні якой праводзіцца рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства, – у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства ў дачыненні асобы, якая дасягнула паўналецця;
копія рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства – у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства па рашэнні суда.
Памер платы, якая збіраецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры: бясплатна.
Максімальны тэрмін ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры:
2 дня з дня падачы заявы, пры адначасовай урачыстай рэгістрацыі нараджэння і рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства – 3 дня, пры адначасовай рэгістрацыі нараджэння, устанаўлення бацькоўства і заключэння шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, пры падачы сумеснай заявы да нараджэння дзіцяці – у дзень рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад другіх дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 1 месяц.
Тэрмін дзеяння дакумента (пасведчання аб устанаўленні бацькоўства), які выдаецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры - бестэрмінова.
Пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства выдаецца па просьбе бацькаў кожнаму з іх.
Другія дакументы і (або) звесткі, неабходныя для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры, па запыце органа загса ва ўстаноўленым парадку прадстаўляюцца дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі, да кампетэнцыі якіх датычыцца іх выдача, а таксама могуць быць прадстаўлены грамадзянінам самастойна.
Дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, акрамя дакументаў, якія сведчаць асобу грамадзяніна, прымаюцца пры наяўнасці іх легалізацыі або прастаўлення апостыля, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, а таксама міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь. Дакументы, складзеныя на замежнай мове, павінны суправаджацца пераводам на беларускую або рускую мову, засведчаным натарыяльна, калі іншае не прадугледжана Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.
У выпадку запыту органам загса дакументаў і (або) звестак, складзеных на замежнай мове, неабходных для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры, іх перавод на адзін з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь і яго натарыяльнае сведчанне забяспечваюцца зацікаўленай асобай.
Па пісьмовай заяве зацікаўленай асобы орган загса дае дакументы і (або) звесткі, якія паступілі на замежнай мове (копіі запісаў актаў грамадзянскага стану, паведамлення аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану, паведамленні, выпіскі, інфармацыйныя лісты і другое), для пераводу і яго натарыяльнага сведчання ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.
Рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства праз прадстаўніка не дапускаецца.
Заява аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства падаецца ў пісьмовай форме ў ходзе прыёму бацькам (бацькамі), апекуном, папячыцелем дзіцяці, а таксама самім дзіцём па дасягненні ім паўналецця.