Адміністрацыйная працэдура № 5.9.
Выдача паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану
Дзяржаўны орган, у які грамадзянін павінен звярнуцца: аддзел загса па месцы жыхарства, орган загса, архіў органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану, галоўнага ўпраўлення юстыцыі абласнога (Мінскага гарадскога) выканаўчага камітэта па месцы захоўвання адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану.
Дакументы і (або) звесткі, якія прадстаўляюцца грамадзянінам для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры:
заява;
пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;
дакумент, які пацвярджае змяненне прозвішча або іншых даных грамадзяніна, – у выпадку іх змянення;
дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, якія пацвярджаюць права зацікаўленай асобы (блізкія і (або) сямейныя дачыненні) на атрыманне паўторных пасведчанняў аб нараджэнні, аб смерці;
дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы
Памер платы, якая збіраецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры: 1 базавая велічыня
Максімальны тэрмін ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры:
7 дзён з дня падачы заявы – пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, а пры адсутнасці такога запісу – 1 месяц.
Тэрмін дзеяння дакумента, які выдаецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры - бестэрмінова.
У выпадку поўнага вызвалення грамадзяніна ў адпаведнасці з заканадаўствам ад унясення платы, якая збіраецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры, грамадзянін замест дакумента, які пацвярджае ўнясенне платы, прадстаўляе дакумент, які пацвярджае права на такое вызваленне, а ў выпадку частковага вызвалення апрача дакумента, які пацвярджае ўнясенне платы, – дакумент, які пацвярджае права на частковае вызваленне.
Другія дакументы і (або) звесткі, неабходныя для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры, па запыце органа загса ва ўстаноўленым парадку даюцца дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі, да кампетэнцыі якіх датычыцца іх выдача, а таксама могуць быць прадстаўлены грамадзянінам самастойна.
Дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, акрамя дакументаў, якія сведчаць асобу грамадзяніна, прымаюцца пры наяўнасці іх легалізацыі або прастаўлення апостыля, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, а таксама міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь. Дакументы, складзеныя на замежнай мове, павінны суправаджацца пераводам на беларускую або рускую мову, засведчаным натарыяльна, калі іншае не прадугледжана сапраўдным Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.
У выпадку запыту органам загса дакументаў і (або) звестак, складзеных на замежнай мове, неабходных для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры, іх перавод на адзін з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь і яго натарыяльнае сведчанне забяспечваюцца зацікаўленай асобай.
Па пісьмовай заяве зацікаўленай асобы орган загса дае дакументы і (або) звесткі, якія паступілі на замежнай мове (копіі запісаў актаў грамадзянскага стану, паведамлення аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану, паведамленні, выпіскі, інфармацыйныя лісты і другое), для пераводу і яго натарыяльнага сведчання ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.
Ад грамадзяніна могуць быць выпатрабаваны дакументы, якія пацвярджаюць яго паўнамоцтвы, калі з заявай звяртаецца прадстаўнік зацікаўленай асобы.
Пералік асоб, якія маюць права на атрыманне паўторных пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, вызначаны артыкулам 202 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб сям’і і шлюбе: паўторныя пасведчанні выдаюцца асобам, на якіх складзен запіс акта грамадзянскага стану, па іх заявах.
Акрамя таго, паўторныя пасведчанні аб нараджэнні дзяцей выдаюцца іх бацькам, апекунам, апекунам, у тым ліку кіраўнікам дзіцячых інтэрнатных устаноў, устаноў прафесіянальна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай адукацыі, у якіх знаходзяцца дзеці, а таксама органам апекі і папячыцельства і органам унутраных спраў, а паўторныя пасведчанні аб устанаўленні бацькоўства выдаюцца органам апекі і папячыцельства.
Паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану ў дачыненні асоб, прызнаных недзеяздольнымі, выдаюцца іх апекунам, органам апекі і папячыцельства.
Паўторныя пасведчанні аб смерці выдаюцца сваякам і іншым членам сям'і памерлага, апекунам, апекунам дзяцей памерлага, у тым ліку кіраўнікам дзіцячых інтэрнатных устаноў, устаноў прафесіянальна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай адукацыі, у якіх знаходзяцца дзеці памерлага, а таксама органам апекі і папячыцельства.
Паўторныя пасведчанні могуць быць выдадзены па даверанасці прызначаных асоб, пасведчанай ва ўстаноўленым парадку.
Паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану не выдаюцца:
аб заключэнні шлюбу – у дачыненні шлюбу, які спынены або прызнаны несапраўдным;
аб нараджэнні дзіцяці – бацьку дзіцяці, у дачыненні якога ён пазбаўлены бацькоўскіх праў.
Выдача паўторных пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану ажыццяўляецца на падставе пісьмовых заяў, якія падаюцца ў ходзе прыёму.