+375 212 61-65-16
+375 212 61-65-16
г. Віцебск, вул. Праўды, д. 18, 210015
Пн-Пт: 8:00-13:00; 14:00-17:00
Сб-Нд: Выходны
г. Віцебск, вул. Праўды, д. 18, 210015
Главное управление юстиции Витебского областного исполнительного комитета

Унясенне змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісе актаў грамадзянскага стану

Унясенне змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісе актаў грамадзянскага стану

Адміністрацыйная працэдура № 5.10.
Унясенне змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісе актаў грамадзянскага стану
 

Дзяржаўны орган, у які грамадзянін павінен звярнуцца: орган загса па месцы жыхарства заяўніка або па месцы знаходжання запісу акта грамадзянскага стану.

Дакументы і (або) звесткі, якія прадстаўляюцца грамадзянінам для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры: 

  • заява;

  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

  • дакумент, які сведчыць асобу, з запісам аб нацыянальнай прыналежнасці – у выпадку змянення нацыянальнасці ў запісах актаў грамадзянскага стану;

  • копія рашэння суда – у выпадку ўнясення змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісе актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда;

  • рашэнне органа апекі і папячыцельства, кампетэнтнага органа замежнай дзяржавы – у выпадку змянення прозвішча непаўналетняга;

  • дакументы, якія пацвярджаюць факты, якія з'яўляюцца падставай для выпраўлення памылак, унясення змяненняў і дапаўненняў у запісы актаў грамадзянскага стану (працоўная кніжка, пенсійнае пасведчанне, медыцынская даведка аб стане здароўя, рашэнне Міжведамаснай камісіі па псіхалагічнай і сацыяльнай рэабілітацыі асоб з сіндромам адмовы падлогі пры Міністэрстве аховы здароўя аб неабходнасці змены крысо, воінскія дакументы, дакументы аб адукацыі, аб хрышчэнні і другія);

  • пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з унясеннем змяненняў у запісе актаў грамадзянскага стану;

  • дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, якія пацвярджаюць права зацікаўленай асобы (блізкія і (або) сямейныя дачыненні, спадчынныя права) на падачу заявы аб унясенні змяненняў, дапаўненняў, выпраўленняў у запісе актаў грамадзянскага стану ў дачыненні памерлых асоб;

  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы. 

Памер платы, якая збіраецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры: 1 базавая велічыня за выдачу пасведчання ў сувязі з унясеннем змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісе актаў грамадзянскага стану.

Максімальны тэрмін ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры:
10 дзён з дня падачы заявы – пры разглядзе заяў аб унясенні змяненняў, выпраўленняў і дапаўненняў у запісе актаў грамадзянскага стану, якія не патрабуюць дадатковай праверкі, а пры неабходнасці правядзення дадатковай праверкі, запыту звестак і (або) дакументаў ад другіх дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 3 месяца.

Тэрмін дзеяння дакументаў, якія выдаюцца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры - бестэрмінова.

Другія дакументы і (або) звесткі, неабходныя для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры, па запыце органа загса ва ўстаноўленым парадку даюцца дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі, да кампетэнцыі якіх датычыцца іх выдача, а таксама могуць быць прадстаўлены грамадзянінам самастойна.

Дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, акрамя дакументаў, якія сведчаць асобу грамадзяніна, прымаюцца пры наяўнасці іх легалізацыі або прастаўлення апостыля, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, а таксама міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь. Дакументы, складзеныя на замежнай мове, павінны суправаджацца пераводам на беларускую або рускую мову, засведчаным натарыяльна, калі іншае не прадугледжана сапраўдным Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.

У выпадку запыту органам загса дакументаў і (або) звестак, складзеных на замежнай мове, неабходных для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры, іх перавод на адзін з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь і яго натарыяльнае сведчанне забяспечваюцца зацікаўленай асобай.

Па пісьмовай заяве зацікаўленай асобы орган загса дае дакументы і (або) звесткі, якія паступілі на замежнай мове (копіі запісаў актаў грамадзянскага стану, паведамлення аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану, паведамленні, выпіскі, інфармацыйныя лісты і другое), для пераводу і яго натарыяльнага сведчання ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.

Ад грамадзяніна могуць быць выпатрабаваны дакументы, якія пацвярджаюць яго паўнамоцтвы, калі з заявай звяртаецца прадстаўнік зацікаўленай асобы.

У адпаведнасці з артыкулам 225 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і выпраўленне памылак і ўнясенне змяненняў, дапаўненняў у запісе актаў грамадзянскага стану пры наяўнасці дастатковых падстаў і адсутнасці спрэчкі паміж зацікаўленымі асобамі праводзіцца органамі, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану. Адмова ва ўчыненні прызначаных дзеянняў абскарджваюцца ў суд.

Унясенне змяненняў, дапаўненняў, выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану ажыццяўляецца на падставе пісьмовых заяў, якія падаюцца ў ходзе прыёму.

Пасля ўнясення змяненняў, дапаўненняў, выпраўленняў у запіс акта грамадзянскага стану могуць быць выдадзены новае пасведчанне аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану або даведка, якая ўтрымлівае звесткі з запісу акта грамадзянскага стану.


Бланкі заяў (адпампаваць)


Возврат к списку