+375 212 61-65-16
+375 212 61-65-16
г. Віцебск, вул. Праўды, д. 18, 210015
Пн-Пт: 8:00-13:00; 14:00-17:00
Сб-Нд: Выходны
г. Віцебск, вул. Праўды, д. 18, 210015
Главное управление юстиции Витебского областного исполнительного комитета

Палажэнне аб ГУЮ

РАШЭННЕ ВІЦЕБСКАГА АБЛАСНОГА

ВЫКАНАЎЧАГА КАМІТЭТА

ад 2 лістапада 2018 г. № 622

 

Аб зацвярджэнні Палажэння аб галоўным упраўленні юстыцыі Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта

    

     Змяненні і дапаўненні:

     Рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 29 снежня 2020 г. № 750. <R92000750200>

На падставе часткі першай пункта 10 артыкула 38 Закона Рэспублікі Беларусь ад 4 студзеня 2010 г. № 108-З "Аб мясцовым кіраванні і самакіраванні ў Рэспубліцы Беларусь" Віцебскі абласны выканаўчы камітэт РАШЫЎ:

1. Зацвердзіць Палажэнне аб галоўным упраўленні юстыцыі Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта (прыкладаецца).

2. Прызнаць страціўшымі сілу:

рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 8 лютага 2012 г. № 62 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб галоўным упраўленні юстыцыі Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта";

рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 24 красавіка 2013 г. № 231 "Аб унясенні дапаўненняў у рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 8 лютага 2012 г. № 62";

рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 10 сакавіка 2015 г. № 159 "Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 8 лютага 2012 г. № 62";

рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 18 мая 2017 г. № 300 "Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у рашэнне Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ад 8 лютага 2012 г. № 62".

3. Дадзенае рашэнне ўступае ў сілу з дня прыняцця.

Старшыня                                                               М.М.Шарснёў

Кіраўнік справамі                                                       А.У.Сысоеў

 

Узгоднена

Міністр юстыцыі

Рэспублікі Беларусь

А.Л.Сліжэўскі

23.10.2018

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Рашэнне

Віцебскага абласнога

выканаўчага камітэта

02.11.2018 № 622

 

Палажэнне 

аб галоўным упраўленні юстыцыі

Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта

1. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта (далей - галоўнае ўпраўленне юстыцыі) утвараецца Віцебскім абласным выканаўчым камітэтам (далей - аблвыканкам), з'яўляецца яго структурным падраздзяленнем і ўваходзіць у сістэму Міністэрства юстыцыі. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі ў сваёй дзейнасці падпарадкоўваецца аблвыканкаму і адначасова Міністэрству юстыцыі.

2. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства, а таксама гэтым Палажэннем.

3. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае пячаткі і бланкі з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і сваім найменнем. Поўнае найменне галоўнага ўпраўлення юстыцыі: на рускай мове - галоўнае ўпраўленне юстыцыі Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта; на беларускай мове – галоўнае ўпраўленне юстыцыі Віцебскага абласнога выканаўчага камiтэта.

4. Месца знаходжання галоўнага ўпраўлення юстыцыі: 210015, горад Віцебск, вуліца Праўды, д. 18.

5. Штаты і структура галоўнага ўпраўлення юстыцыі зацвярджаюцца старшынёй аблвыканкама, а яго штатны расклад - начальнікам галоўнага ўпраўлення юстыцыі. Структура і штатны расклад упраўлення прымусовага выканання галоўнага ўпраўлення юстыцыі зацвярджаюцца Міністрам юстыцыі ў межах устаноўленай Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь агульнай штатнай колькасці работнікаў Міністэрства юстыцыі і тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання.

6. Фінансаванне расходаў на ўтрыманне галоўнага ўпраўлення юстыцыі ажыццяўляецца за кошт сродкаў абласнога бюджэту, тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання - за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту, сродкаў прымусовага збору, а таксама іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам.

7. У сваёй дзейнасці галоўнае ўпраўленне юстыцыі ўзаемадзейнічае з іншымі структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама, раённымі і гарадскімі выканаўчымі камітэтамі, іншымі дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі.

8. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі з'яўляецца абласным органам кіравання ў адносінах да дзяржаўных архіваў згодна з дадаткам.

9. Асноўнымі задачамі галоўнага ўпраўлення юстыцыі з'яўляюцца:

9.1. рэалізацыя на тэрыторыі Віцебскай вобласці (далей - вобласць) дзяржаўнай палітыкі ў сферы юстыцыі, у тым ліку ў сферы архіўнай справы і справаводства;

9.2. рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў сферы арганізацыі прымусовага выканання выканаўчых дакументаў; арганізацыйнае, кадравае і матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, кантроль за іх дзейнасцю;

9.3. забеспячэнне арганізацыі прымусовага выканання выканаўчых дакументаў і вызначэнне асноўных напрамкаў удасканалення дзейнасці па прымусовым выкананні выканаўчых дакументаў;

9.4. рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі ў сферы натарыяльнай дзейнасці, якая ажыццяўляецца натарыусамі Віцебскай натарыяльнай акругі (далей – натарыусы), упаўнаважанымі на ўчыненне натарыяльных дзеянняў службовымі асобамі мясцовых выканаўчых органаў (далей – упаўнаважаныя службовыя асобы), а таксама ажыццяўленне кантролю за выкананнем натарыусамі, Віцебскай натарыяльнай палаты (далей - абласная натарыяльная палата) заканадаўства аб натарыяце;

9.5. ажыццяўленне сумесна з Міністэрствам юстыцыі метадычнага кіраўніцтва дзейнасцю аддзелаў запісу актаў грамадзянскага стану раённых, гарадскіх выканаўчых камітэтаў і адміністрацый раёнаў у

9.5. ажыццяўленне сумесна з Міністэрствам юстыцыі метадычнага кіраўніцтва дзейнасцю аддзелаў запісу актаў грамадзянскага стану раённых, гарадскіх выканаўчых камітэтаў і адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску (далей - аддзелы загса), гарадскіх (гарадоў раённага падпарадкавання), пасялковых, сельскіх выканаўчых камітэтаў (далей - органы загса) па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама кантролю за рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану на тэрыторыі вобласці;

9.6. ажыццяўленне прадугледжаных заканадаўствам і па даручэнні Міністэрства юстыцыі дзеянняў, накіраваных на выкананне асобамі, якія маюць спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на ажыццяўленне дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг з указаннем складаючых ліцэнзуемы від дзейнасці паслуг: юрыдычныя паслугі, рыэлтарскія паслугі (далей - ліцэнзіяты), заканадаўства аб ліцэнзаванні , ліцэнзійных патрабаванняў і ўмоў;

9.7. ажыццяўленне ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку і па даручэнні Міністэрства юстыцыі ўзаемадзеяння з Віцебскай абласной калегіяй адвакатаў (далей - калегія адвакатаў);

9.8. забеспячэнне ў межах кампетэнцыі выканання міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе;

9.9. дзяржаўная рэгістрацыя мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў у арганізацыях, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў), мясцовых фондаў, арганізацыйных структур рэспубліканскіх дзяржаўна -грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе юрыдычных асоб;

9.10. дзяржаўная рэгістрацыя і пастаноўка на ўлік арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў;

9.11. пастаноўка на ўлік пастаянна дзеючых трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб, арганізацый, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў юрыдычных асоб;

9.12. дзяржаўная рэгістрацыя камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, у тым ліку якая ажыццяўляецца на падставе электронных дакументаў;

9.13. фарміраванне і вядзенне тэрытарыяльнай часткі Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – АДР);

9.14. уключэнне ў АДР звестак аб дзяржаўных органах, якія рэалізуюць свае дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў адпаведнай сферы (вобласці) дзяржаўнай дзейнасці на тэрыторыі вобласці, і дзяржаўных юрыдычных асобах, палажэнні аб якіх зацверджаны актамі заканадаўства, за выключэннем законаў, нарматыўных прававых актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, месцам знаходжання якіх з'яўляецца тэрыторыя вобласці;

9.15. ажыццяўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню;

9.16. ажыццяўленне рэгулявання і кіравання ў сферы архіўнай справы і справаводства на тэрыторыі вобласці;

9.17. фарміраванне Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, забеспячэнне захаванасці дакументаў, арганізацыя іх дзяржаўнага ўліку і выкарыстання;

9.18. ажыццяўленне кантролю за выкананнем заканадаўства ў сферы архіўнай справы і справаводства ў органах мясцовага кіравання і самакіравання, іншых арганізацыях вобласці;

9.19. прававое забеспячэнне функцыянавання Віцебскага абласнога Савета дэпутатаў (далей - Савет) і аблвыканкама і захаванне законнасці іх дзейнасці;

9.20. каардынацыя дзейнасці гарадскіх (раённых) выканаўчых камітэтаў (далей - гаррайвыканкамы), адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску па пытаннях стварэння і функцыянавання службаў "адно акно", ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур на адпаведнай тэрыторыі;

9.21. рэалізацыя кадравай палітыкі ў галоўным упраўленні юстыцыі, тэрытарыяльных органах прымусовага выканання, дзяржаўных архівах вобласці;

9.22. улік кадраў галоўнага ўпраўлення юстыцыі, тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання. Збор і аналіз інфармацыі аб кадравым складзе, унясенне прапаноў у Міністэрства юстыцыі па далейшым удасканаленні работы з кадрамі;

9.23. вызначэнне бягучай і перспектыўнай патрэбнасці ў маладых спецыялістах з вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай юрыдычнай адукацыяй і іншай вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай адукацыяй;

9.24. ажыццяўленне кантролю за выкананнем дзяржаўнымі служачымі абмежаванняў, звязаных з дзяржаўнай службай

9.25. фарміраванне рэзерву кадраў на пасады наменклатуры галоўнага ўпраўлення юстыцыі, работа з ім;

9.26. арганізацыя павышэння кваліфікацыі, падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі работнікаў галоўнага ўпраўлення юстыцыі, тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, дзяржаўных архіваў вобласці;

9.27. арганізацыя ідэалагічнай працы;

9.28. арганізацыя работы па супрацьдзеянні карупцыі і яе праяў;

9.29. забеспячэнне патрабаванняў аховы працы, пажарнай бяспекі, заканадаўства ў галіне аховы насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару, мабілізацыйнай падрыхтоўкі.

10. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі ў адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі і ў межах сваёй кампетэнцыі ажыццяўляе наступныя функцыі:

10.1. у сферы прымусовага выканання: - ажыццяўляе матэрыяльна-тэхнічнае, фінансавае, арганізацыйнае і кадравае забеспячэнне дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;

рэалізуе дзяржаўную палітыку ў сферы арганізацыі прымусовага выканання выканаўчых дакументаў;

арганізуе прымусовае выкананне выканаўчых дакументаў;

забяспечвае аказанне практычнай і метадычнай дапамогі судовым выканаўцам на месцах, у тым ліку па аднастайным прымяненні норм заканадаўства; вывучае арганізацыю і практыку работы тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;

ажыццяўляе кантроль па вядзенні выканаўчага вядзення ў тэрытарыяльных аддзелах прымусовага выканання, а таксама рэалізуе іншыя мерапрыемствы, накіраваныя на выкананне задач тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;

арганізуе выкананне пастаноў, загадаў Міністэрства юстыцыі па пытаннях выканаўчага вядзення;

забяспечвае збор і аналіз справаздачнай інфармацыі аб выкананні выканаўчых дакументаў тэрытарыяльнымі органамі прымусовага выканання, кантралюе працу тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання па вядзенні пярвічнага ўліку і статыстыкі;

распрацоўвае і ўносіць у Міністэрства юстыцыі прапановы па павышэнні эфектыўнасці дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання і ўдасканаленні заканадаўства па пытаннях выканання, па распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць дзейнасць органаў прымусовага выканання, па прымяненні і мадэрнізацыі праграмна-тэхнічных сродкаў;

забяспечвае функцыянаванне і тэхнічнае абслугоўванне ўсталяванага ў тэрытарыяльных аддзелах прымусовага выканання праграмнага забеспячэння, неабходнага для вядзення выканаўчай вытворчасці;

прадстаўляе ва ўстаноўленыя тэрміны ў Міністэрства юстыцыі інфармацыйна-аналітычныя даныя па абагульненню работы са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб, інфармацыйныя даведкі аб выніках праверак тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання па выкананні судовых пастаноў і іншых выканаўчых дакументаў, іншыя звесткі аб рабоце тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання; забяспечвае разгляд у межах сваёй кампетэнцыі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;

назапашвае і вядзе ўлік грашовых сродкаў, атрыманых пры прымусовым выкананні тэрытарыяльнымі органамі прымусовага выканання, у цэлым па вобласці і асобна па кожным аддзеле прымусовага выканання; забяспечвае мэтавае, эфектыўнае і рацыянальнае выкарыстанне сродкаў прымусовага збору;

арганізуе і праводзіць у парадку, вызначаным заканадаўствам, закупкі тавараў (работ, паслуг) для забеспячэння дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;

у парадку, вызначаным заканадаўствам, арганізуе і праводзіць капітальны і бягучы рамонт будынкаў (памяшканняў) тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання;

арганізуе падбор заказчыкаў, праекціроўшчыкаў, генеральных падрадчыкаў на аб'екты капітальнага ўзвядзення будынкаў тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, забяспечвае эфектыўнае выкарыстанне капітальных укладанняў;

забяспечвае захаванасць маёмасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, якая знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці і замацавана за галоўным упраўленнем юстыцыі на праве аператыўнага кіравання, і правоў на яе; забяспечвае паўнату, дакладнасць і актуальнасць звестак, якія змяшчаюцца ў банку даных выканаўчых вядзенняў, і іх абарону.

ажыццяўляе кантроль за адпаведнасцю звестак, якія змяшчаюцца ў банку даных выканаўчых вядзенняў, звесткам, якія змяшчаюцца ў інфармацыйных рэсурсах органаў прымусовага выканання; ажыццяўляе іншыя функцыі ў сферы арганізацыі прымусовага выканання, прадугледжаныя заканадаўствам;

10.2. у сферы натарыята і натарыяльнай дзейнасці: ажыццяўляе ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку кантроль за выкананнем натарыусамі, абласной натарыяльнай палатай заканадаўства аб натарыяце;

прымае па ўзгадненні з абласной натарыяльнай палатай меры па каардынацыі дзейнасці натарыусаў, якія ажыццяўляюць натарыяльную дзейнасць у межах Віцебскай натарыяльнай акругі, у тым ліку размяркоўвае паміж імі абавязкі па афармленні спадчынных правоў пасля асобных катэгорый спадчынадаўцаў, месца адкрыцця спадчыны якіх знаходзіцца ў Віцебскай натарыяльнай акрузе;

вызначае па ўзгадненні з абласной натарыяльнай палатай натарыуса, якому перадаецца вядзенне адкрытай спадчыннай справы, у выпадку паступлення ад усіх прыемных спадчыннікаў заявы (заяў) аб замене натарыуса;

рэгіструе натарыяльныя канторы, натарыяльныя бюро ў парадку, якi ўстанаўлiваецца Мiнiстэрствам юстыцыi;

устанаўлівае па ўзгадненню з абласной натарыяльнай палатай патрабаванні да месца знаходжання натарыяльных кантор, натарыяльных бюро ў пэўным раёне горада (яго часткі) або ў межах пэўнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі;

атрымлівае ад абласной натарыяльнай палаты, натарыусаў звесткі і (або) дакументы, неабходныя для ажыццяўлення прадугледжаных заканадаўчымі актамі паўнамоцтваў, пры ўмове захавання натарыяльнай таямніцы;

у выпадках, устаноўленых заканадаўствам, зацвярджае па ўзгадненню з абласной натарыяльнай палатай парадак перадачы дакументаў у натарыяльны архіў або іншаму натарыусу;

узгадняе рашэнні абласной натарыяльнай палаты аб адукацыі (скасаванні) натарыяльных кантор у Віцебскай натарыяльнай акрузе, аб вызначэнні загадчыкаў натарыяльнымі канторамі (аб вызваленні натарыусаў ад абавязкаў загадчыкаў натарыяльнымі канторамі), а таксама рашэнні праўлення Беларускай натарыяльнай палаты;

узгадняе рашэнні абласной натарыяльнай палаты аб вызначэнні колькасці стажораў натарыусаў;

у выпадках, устаноўленых заканадаўствам, выдае загады аб стварэнні камісій і забяспечвае ўдзел свайго прадстаўніка ў рабоце гэтых камісій;

садзейнічае абласной натарыяльнай палаце ў інфармацыйна-прававым забеспячэнні дзейнасці натарыусаў, правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі натарыусаў;

каардынуе дзейнасць па выкананні заканадаўства аб натарыяце ўпаўнаважанымі службовымі асобамі, аказвае ім метадычную дапамогу і распрацоўвае меры, накіраваныя на ўдасканаленне правапрымяняльнай практыкі;

удзельнічае ў распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў у галіне рэгулявання натарыяльнай дзейнасці;

ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам іншыя паўнамоцтвы, звязаныя з рэгуляваннем натарыяльнай дзейнасці;

10.3. у сферы дзейнасці органаў загса па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану:- ажыццяўляе метадычнае кіраўніцтва дзейнасцю органаў загсу па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

праводзіць праверкі і вывучэнне дзейнасці органаў загсу па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

ажыццяўляе кантроль за правядзеннем аддзеламі загсу раённых выканаўчых камітэтаў праверак дзейнасці гарадскіх (гарадоў раённага падпарадкавання), пасялковых, сельскіх выканаўчых камітэтаў па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

удзельнічае ў рабоце атэстацыйных камісій пры правядзенні атэстацыі кіраўнікоў аддзелаў загсу;

прадстаўляе ва ўстаноўленым парадку ў Міністэрства юстыцыі дакументы для ўзгаднення назначэння і вызвалення ад пасады кіраўнікоў аддзелаў загсу, а таксама заключэння (прадаўжэння, спынення) з імі кантрактаў;

прадстаўляе ў Міністэрства юстыцыі дакументы для ўзгаднення прызначэння на пасаду кіраўніка структурнага падраздзялення галоўнага ўпраўлення юстыцыі - архіва органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану загса (далей - архіў органаў загсу);

распрацоўвае і праводзіць мерапрыемствы па ўдасканаленні дзейнасці органаў загсу па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану (семінарскія заняткі, круглыя сталы, сустрэчы, стажыроўкі, метадычныя парады і інш.);

аказвае садзейнічанне ў арганізацыі мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі работнікаў аддзелаў загсу;

ажыццяўляе фарміраванне заявак на выраб бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану для органаў загсу, архіва органаў загсу вобласці, а таксама забяспечвае іх атрыманне, улік, захоўванне і выдачу ўказаным органам;

вывучае стан уліку, захоўвання і выкарыстання бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану ў органах загсу вобласці;

аказвае садзейнічанне ў інфармацыйна-прававым забеспячэнні органаў загса па пытаннях рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану; вывучае і абагульняе практыку працы органаў загсу;

абагульняе і ўносіць у Міністэрства юстыцыі прапановы па пытаннях удасканалення заканадаўства аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

абагульняе і прадстаўляе ў Міністэрства юстыцыі ведамасную і іншую справаздачнасць аб рабоце органаў загсу, архіва органаў загсу; у выпадках і парадку, устаноўленых заканадаўствам, забяспечвае разгляд адміністрацыйных рашэнняў, што абскарджваюцца, прынятых органамі загсу вобласці;

у парадку, устаноўленым заканадаўствам, дае дазвол (адмаўляе ў дазволе) аб перамене прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку пры разглядзе матэрыялаў аб перамене прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;

у выпадках, устаноўленых заканадаўствам, узгадняе выдачу аддзеламі загсу, архівам органаў загсу даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісу акта грамадзянскага стану, аб запісах актаў грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану (далей - даведкі);

10.4. у сферы дзейнасці архіва органаў загса: прымае на захоўванне другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць статыстычнай апрацоўцы, ад органаў дзяржаўнай статыстыкі, а не падлягаюць статыстычнай апрацоўцы - ад аддзелаў загсу;

забяспечвае захоўванне другіх экзэмпляраў запісаў актаў грамадзянскага стану;

выдае паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, даведкі, паведамлення аб адсутнасці запісаў актаў грамадзянскага стану на падставе запісаў актаў грамадзянскага стану, учыненых органамі загсу вобласці;

у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, выдае копіі запісаў актаў грамадзянскага стану;

ва ўстаноўленым заканадаўстве парадку ўносіць змяненні, дапаўненні і выпраўленні ў другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану, вырабляе ў іх адпаведныя адзнакі, а таксама анулюе другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану;

выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам, у сферы рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

10/05. у сферы ажыццяўлення дзейнасці ліцэнзіятаў у адпаведнасці з заканадаўствам або па даручэнню Міністэрства юстыцыі: разглядае пытанні, звязаныя з выкананнем заканадаўства пры аказанні юрыдычных і рыэлтарскіх паслуг грамадзянам і арганізацыям;

аказвае садзейнічанне ў правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі асоб, якія аказваюць юрыдычныя паслугі, асоб, якія маюць пасведчанні аб атэстацыі рыэлтара, кіраўнікоў рыэлтарскіх арганізацый, прэтэндэнтаў на пасаду агента па аперацыях з нерухомасцю;

вывучае, абагульняе і распаўсюджвае станоўчы досвед працы ў сферы аказання юрыдычных паслуг;

праводзіць маніторынг матэрыялаў, якія публікуюцца ў сродках масавай інфармацыі, на прадмет адпаведнасці заканадаўству выступленняў па пытаннях, якія датычацца сферы, што курыруецца Міністэрствам юстыцыі;

па выніках аналізу дзейнасці асоб, якія маюць спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на ажыццяўленне дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг (якія складаюць ліцэнзуемы від дзейнасці паслугі: юрыдычныя паслугі, рыэлтарскія паслугі), уносіць прапановы па ўдасканаленні заканадаўства; ажыццяўляе іншыя функцыі ў сферы дзейнасці ліцэнзіятаў;

10.06. аказвае садзейнічанне Віцебскай абласной калегіі адвакатаў у інфармацыйна-прававым забеспячэнні іх дзейнасці, правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі адвакатаў;

10.07. забяспечвае ў межах сваёй кампетэнцыі выкананне міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе: атрымлівае ад устаноў юстыцыі замежных дзяржаў просьбы аб аказанні прававой дапамогі ў рамках міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь аб прававой дапамозе і накіроўвае для выканання кампетэнтным установам юстыцыі Рэспублікі Беларусь, а таксама накіроўвае ў замежныя дзяржавы аналагічныя просьбы ўстаноў юстыцыі Рэспублікі Беларусь;

правярае дакументы, якія паступаюць у рамках аказання прававой дапамогі, на адпаведнасць патрабаванням міжнародных дагавораў на аказанне прававой дапамогі;

10.08. арганізуе прастаўленне ва ўстаноўленых актамі заканадаўства выпадках апастыля на афіцыйных дакументах, складзеных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, якія зыходзяць з судоў, ад натарыусаў, натарыяльных архіваў;

10.9. у сферы дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, іншых арганізацый, пастаноўкі на ўлік і зняцця з уліку арганізацыйных структур грамадскіх аб'яднанняў, адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб: узгадняе найменні камерцыйных і некамерцыйных арганізацый, у тым ліку ў электронным выглядзе;

ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, змяненняў і (або) дапаўненняў, якія ўносяцца ў іх статуты (устаноўчыя дагаворы - для камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, якія дзейнічаюць толькі на падставе ўстаноўчых дагавораў), у тым ліку на падставе электронных дакументаў;

ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў у арганізацыях, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў), мясцовых фондаў, арганізацыйных структур рэспубліканскіх. дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе юрыдычных асоб, а таксама змяненняў і (або) дапаўненняў, унесеных у іх статуты;

ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю гімнаў, значкоў, вымпелаў, гальштукаў мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў у арганізацыях, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў);

ажыццяўляе дзяржаўную рэгістрацыю і пастаноўку на ўлік арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, а таксама ўнясенне змяненняў і (або) дапаўненняў у часопісы дзяржаўнай рэгістрацыі (пастаноўкі на ўлік) арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, часопісы дзяржаўнай рэгістрацыі (уліку) арганізацыйных структур прафесійных саюзаў;

ажыццяўляе пастаноўку на ўлік пастаянна дзеючых трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб;

ажыццяўляе пастаноўку на ўлік арганізацый, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў юрыдычных асоб;

узаемадзейнічае з рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі юрыдычных асоб, а таксама па пытаннях выдачы дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў замежных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь і спыненні іх дзейнасці;

фармуе і вядзе тэрытарыяльную частку АДР, дзяржаўны інфармацыйны рэсурс для адзінай сістэмы ўліку палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў і іх саюзаў (асацыяцый);

 уключае ў АДР звесткі аб дзяржаўных органах, якія рэалізуюць свае дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў адпаведнай сферы (вобласці) дзяржаўнай дзейнасці на тэрыторыі вобласці, і дзяржаўных юрыдычных асобах, палажэнні аб якіх зацверджаны актамі заканадаўства, за выключэннем законаў, нарматыўных прававых актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, месцам знаходжання якіх з'яўляецца тэрыторыя вобласці;

падае інфармацыю, якая змяшчаецца ў базе даных АДР;

вядзе рэестры мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, саюзаў (асацыяцый) мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, тэрытарыяльных прафесійных саюзаў, прафесійных саюзаў арганізацый, саюзаў (асацыяцый) прафесійных саюзаў;

вядзе часопісы дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўкі на ўлік, уліку арганізацыйных структур палітычных партый, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія пастаянна дзейнічаюць трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб, юрыдычных асоб, у якіх створаны адасобленыя падраздзяленні, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі;

выдае пасведчанні кіраўнікоў мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых саюзаў (асацыяцый) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў), мясцовых фондаў;

ажыццяўляе кантроль за адпаведнасцю дзейнасці мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), мясцовых фондаў, арганізацыйных структур палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, іншым актам заканадаўства і статутам адпаведна палітычных партый і грамадскіх аб'яднанняў;

выносіць пісьмовыя папярэджанні мясцовым грамадскім аб'яднанням, іх саюзам (асацыяцыям), мясцовым фондам, пастаянна дзеючым трацейскім судам, створаным у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб;

звяртаецца ў Віцебскі абласны суд з заявамі аб прызнанні пастаноўкі на ўлік пастаянна дзеючых трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб, несапраўднай, прыпыненні дзейнасці мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), ліквідацыі мясцовых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюз асацыяцый), мясцовых фондаў, якія пастаянна дзейнічаюць трацейскіх судоў, створаных у якасці адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб;

аказвае метадычную дапамогу гаррайвыканкамам, адміністрацыям раёнаў у горадзе Віцебску ў рэалізацыі імі паўнамоцтваў па дзяржаўнай рэгістрацыі (пастаноўцы на ўлік) і ліквідацыі (спыненні дзейнасці, выключэнні з часопісаў дзяржаўнай рэгістрацыі, зняцці з уліку) суб'ектаў гаспадарання, арганізацыйных структур прафесійных саюзаў, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, створаных у выглядзе адасобленых структурных падраздзяленняў, іншых грамадскіх аб'яднанняў;

ва ўстаноўленым парадку ажыццяўляе праверкі дзейнасці гаррайвыканкамаў, адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання і ўносіць у гаррайвыканкамы, адміністрацыі раёнаў у горадзе Віцебску абавязковыя для выканання гэтымі гаррайвыканкамамі, адміністрацыямі раёнаў у горадзе Віцебску парушэнняў, выяўленых у выніку праводзімых праверак;

прымае рашэнні аб ліквідацыі камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый, аб унясенні запісу ў АДР аб выключэнні з яго камерцыйных арганізацый з удзелам замежных і міжнародных арганізацый;

сістэматызуе і захоўвае даныя аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, іншых арганізацый, пастаноўцы на ўлік і зняцці з уліку арганізацыйных структур грамадскіх аб'яднанняў, адасобленых падраздзяленняў (падраздзяленняў) юрыдычных асоб; прадстаўляе інтарэсы аблвыканкама ў судах па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання;

рыхтуе праекты рашэнняў аблвыканкама аб выдачы (аб адмове ў выдачы) дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў замежных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь (дазволаў на прадаўжэнне тэрміну дзеяння дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў) з месцам знаходжання на тэрыторыі вобласці, выдае дублікаты дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў (дазволаў на прадаўжэнне тэрміну) дзеянні дазволаў на адкрыццё прадстаўніцтваў);

10.10. у сферы абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню: праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню;

ажыццяўляе ўзаемадзеянне з Міністэрствам юстыцыі, Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі, мясцовымі Саветамі дэпутатаў, выканаўчымі і распарадчымі органамі базавага тэрытарыяльнага ўзроўню па пытаннях правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы;

не радзей за адзін раз у паўгоддзе абагульняе вынікі правядзення юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў і інфармацыю аб іх даводзіць да кіраўнікоў нарматворчых органаў з канкрэтнымі прапановамі аб удасканаленні нарматворчага працэсу; уносіць прапановы ў Міністэрства юстыцыі па пытаннях абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню;

аказвае метадалагічную дапамогу мясцовым Саветам дэпутатаў, выканаўчым і распарадчым органам базавага тэрытарыяльнага ўзроўню пры падрыхтоўцы дакументаў, якія накіроўваюцца для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў;

праводзіць праверкі захавання ў мясцовых Саветах дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органах базавага тэрытарыяльнага ўзроўню ўстаноўленага парадку падрыхтоўкі, прыняцця (выдання), уліку, накіравання на абавязковую юрыдычную экспертызу нарматыўных прававых актаў, правамернасці прымянення іх нарматыўных прававых актаў, якія не прайшлі абавязковую юрыдычную экспертызу, па выніках праверак уносіць у мясцовыя Саветы дэпутатаў, выканаўчыя і распарадчыя органы базавага тэрытарыяльнага ўзроўню абавязковыя для выканання прадстаўлення аб устараненні дапушчаных парушэнняў;

10.11. у сферы архіўнай справы і справаводства: арганізуе камплектаванне, вызначае склад дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, якія падлягаюць перадачы на пастаяннае захоўванне ў дзяржаўны архіў Віцебскай вобласці і занальныя дзяржаўныя архівы (далей - дзяржаўныя архівы вобласці);

арганізуе работу пазаштатных інспектараў Дзяржаўнай інспекцыі архіваў і справаводства Рэспублікі Беларусь па Віцебскай вобласці, сістэматычна вывучае і аналізуе практыку іх работы;

арганізуе і вядзе цэнтралізаваны дзяржаўны ўлік дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, якія знаходзяцца на пастаянным захоўванні ў дзяржаўных архівах вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх або раённых) архівах мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, дзяржаўных музеях і бібліятэках вобласці;

ажыццяўляе кантроль за выкананнем заканадаўства ў сферы архіўнай справы і справаводства ў дзяржаўных архівах вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх ці раённых) архівах мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, арганізацыях вобласці, аказвае ім метадычную дапамогу;

сумесна з дзяржаўнымі архівамі вобласці, тэрытарыяльнымі (гарадскімі ці раённымі) архівамі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў распрацоўвае праграмы, перспектыўныя і бягучыя планы развіцця архіўнай справы і кантралюе іх рэалізацыю;

арганізуе і праводзіць ва ўстаноўленым парадку работу па ўдасканаленню сеткі і структуры дзяржаўных архіваў вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх ці раённых) архіваў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў

ва ўстаноўленым парадку разглядае пытанні аб пераразмеркаванні дакументаў паміж дзяржаўнымі архівамі вобласці і рэспубліканскімі дзяржаўнымі архівамі і ўносіць адпаведныя прапановы ў Дэпартамент па архівах і справаводстве Міністэрства юстыцыі; ва ўстаноўленым парадку вырашае сумесна з уласнікамі архіўных дакументаў пытанні аб аднясенні гэтых архіўных дакументаў да складу Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь;

арганізуе стварэнне баз даных, а таксама традыцыйных відаў архіўных даведнікаў для забеспячэння пошуку інфармацыі аб складзе і змесце дакументаў архіўных устаноў;

арганізуе ўкараненне аўтаматызаваных інфармацыйных сістэм у практыку работы дзяржаўных архіваў вобласці;

каардынуе метадычную работу дзяржаўных архіваў вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх ці раённых) архіваў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, ажыццяўляе меры па ўкараненні навуковых распрацовак у галіне архівазнаўства, дакументазнаўства, археаграфіі ў практыку іх работы;

прымае ўдзел у распрацоўцы нарматыўных прававых актаў і метадычных дакументаў у сферы архіўнай справы і справаводства; арганізуе правядзенне экспертызы каштоўнасці дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь у дзяржаўных архівах вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх ці раённых) архівах мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, арганізацыях;

каардынуе работу па ўдасканаленні справаводства ў арганізацыях вобласці; прымае меры па матэрыяльна-тэхнічным забеспячэнні дзяржаўных архіваў вобласці, арганізацыі будаўніцтва спецыялізаваных будынкаў або рэканструкцыі і перапрафіляванні будынкаў для размяшчэння ў іх дзяржаўных архіваў вобласці;

праводзіць навукова-практычныя канферэнцыі, семінары, нарады па архіўнай справе і справаводстве;

арганізуе павышэнне кваліфікацыі работнікаў дзяржаўных архіваў вобласці, тэрытарыяльных (гарадскіх ці раённых) архіваў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў і архіваў арганізацый;

10.12. пры ажыццяўленні прававога забеспячэння функцыянавання Савета, аблвыканкама і захавання законнасці ў іх дзейнасці: удзельнічае ў падрыхтоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама прапаноў аб удасканаленні заканадаўства па напрамках дзейнасці Савета і аблвыканкама або самастойна падрыхтоўвае іх, удзельнічае ў распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых і іншых прававых актаў;

праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу праектаў нарматыўных прававых актаў Савета і аблвыканкама, забяспечвае накіраванне прынятых нарматыўных прававых актаў Савета і аблвыканкама ў Міністэрства юстыцыі для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы, а ў выпадку неабходнасці арганізуе іх дапрацоўку зацікаўленымі службовымі асобамі;

праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу праектаў інвестыцыйных дагавораў паміж інвестарам або інвестарамі і Рэспублікай Беларусь, рашэнне аб заключэнні якіх у адпаведнасці з заканадаўствам прымае аблвыканкам;

удзельнічае ў падрыхтоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама прапаноў аб прызнанні страціўшымі сілу, змяненні або дапаўненні нарматыўных прававых актаў Савета і аблвыканкама або самастойна падрыхтоўвае іх у мэтах забеспячэння ўнутранай узгодненасці і прывядзення ў адпаведнасць з законамі, дэкрэтамі і ўказамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, пастановамі міжнароднымі дамовамі, удзельнікам якіх з'яўляецца Рэспубліка Беларусь;

удзельнічае ў разглядзе структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама паступаючых у Савет і аблвыканкам праектаў нарматыўных прававых і іншых прававых актаў і дае заключэнні на паступілі праекты нарматыўных прававых і іншых прававых актаў, якія датычацца нарматворчай дзейнасці;

абагульняе сумесна са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама і аналізуе правапрымяняльную практыку Савета і аблвыканкама, уносіць прапановы аб яе ўдасканаленні;

удзельнічае ў распрацоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама перспектыўных і бягучых планаў нарматворчай дзейнасці Савета і аблвыканкама, у іх рэалізацыі і кантролі за выкананнем, а таксама прымае меры па каардынацыі падрыхтоўкі ў Савеце і аблвыканкаме планаў мерапрыемстваў па выкананні заключных палажэнняў заканадаўчых актаў і ўдзельнічае ў іх рэалізацыі;

правярае на адпаведнасць заканадаўству праекты нарматыўных прававых і іншых прававых актаў, якія прадстаўляюцца на подпіс кіраўніцтву Савета і аблвыканкама, распрацаваныя Саветам і аблвыканкамам; уносіць прапановы аб падрыхтоўцы мер, накіраваных на ўстараненне прычын і ўмоў, якія садзейнічаюць парушэнню законнасці ў дзейнасці Савета і аблвыканкама, а ў неабходных выпадках удзельнічае ў іх рэалізацыі;

па даручэнні кіраўніцтва Савета, аблвыканкама ў межах кампетэнцыі разглядае сумесна са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб, у якіх указваецца на парушэнне законнасці ў дзейнасці Савета, аблвыканкама і падпарадкаваных яму дзяржаўных арганізацый; ажыццяўляе арганізацыйна-метадычнае забеспячэнне нарматворчай дзейнасці Савета і аблвыканкама;

па даручэнні кіраўніцтва аблвыканкама аналізуе сумесна са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама публікацыі (выступленні) у сродках масавай інфармацыі, якія датычацца прававых пытанняў дзейнасці Савета і аблвыканкама, і ўносіць адпаведныя прапановы;

распрацоўвае рэкамендацыі, а таксама праекты нарматыўных прававых актаў, накіраваныя на павышэнне эфектыўнасці прававой работы ў Савеце і аблвыканкаме;

прымае ўдзел у распрацоўцы прапаноў аб удасканаленні сістэмы кіравання ў Савеце і аблвыканкаме, вызначэнні правоў і абавязкаў структурных падраздзяленняў і службовых асоб аблвыканкама;

удзельнічае ў правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні прававых ведаў работнікаў Савета, аблвыканкама і падпарадкаваных дзяржаўных арганізацый;

падрыхтоўвае па даручэнні кіраўніцтва аблвыканкама неабходныя даведачныя матэрыялы па дзейным заканадаўстве; правярае на адпаведнасць заканадаўству дагаворы, падрыхтаваныя структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама да заключэння аблвыканкамам, візіруе такія дагаворы;

ажыццяўляе арганізацыйна-метадычнае кіраўніцтва арганізацыяй прававой работы ў Савеце, аблвыканкаме, падпарадкаваных дзяржаўных арганізацыях;

10.13. прымае ўдзел у прававой асвеце насельніцтва, у тым ліку з выкарыстаннем сродкаў масавай інфармацыі;

10.14. утварае абласную грамадскую наглядальную камісію пры галоўным упраўленні юстыцыі, якая ажыццяўляе кантроль за дзейнасцю органаў і ўстаноў, якія выконваюць пакаранне і іншыя меры крымінальнай адказнасці, і ажыццяўляе арганізацыйнае забеспячэнне яе дзейнасці;

10.15. разглядае звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб у адпаведнасці з заканадаўствам, прымае меры па ўдасканаленні гэтай работы;

10.15(1). прадстаўляе ва ўстаноўленыя тэрміны ў Міністэрства юстыцыі інфармацыйна-аналітычныя даныя па абагульненню работы са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;

10.16. вядзе прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і прадстаўнікоў юрыдычных асоб па пытаннях, якія аднесены да кампетэнцыі галоўнага ўпраўлення юстыцыі;

10.17. ажыццяўляе ў межах кампетэнцыі аналіз эфектыўнасці работы са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб у падпарадкаваных арганізацыях і выпрацоўвае прапановы па яе павышэнні;

10.18. ажыццяўляе адміністрацыйныя працэдуры па заявах грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;

10.19. у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, складае пратаколы і разглядае справы аб адміністратыўных правапарушэннях;

10.20. каардынуе работу гаррайвыканкамаў, адміністрацый раёнаў у горадзе Віцебску па стварэнні і функцыянаванні службаў "адно акно", ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;

10.21. сумесна з зацікаўленымі праводзіць работу па выкананні супрацьпажарнага рэжыму, выкананні норм і правілаў пажарнай бяспекі; па рэалізацыі палітыкі ў галіне аховы працы, паляпшэнні ўмоў працы;

10.22. выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.

11. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі мае права:

11.1. уносіць на разгляд у Міністэрства юстыцыі і аблвыканкам прапановы па пытаннях, якія аднесены да кампетэнцыі галоўнага ўпраўлення юстыцыі;

11.2. запытваць у мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, арганізацый, а таксама службовых асоб інфармацыю і матэрыялы, неабходныя для ажыццяўлення ўскладзеных на галоўнае ўпраўленне юстыцыі задач і функцый;

11.3. атрымліваць ад арганізацый вобласці неабходныя звесткі па пытаннях архіўнай справы і справаводства;

11.4. даваць арганізацыям вобласці ў межах сваёй кампетэнцыі ўказанні па пытаннях архіўнай справы і справаводства;

11.5. ствараць міжведамасныя камісіі і парады па разглядзе пытанняў архіўнай справы і справаводства;

11.6. аказваць метадычную дапамогу арганізацыям вобласці ў распрацоўцы нарматыўных прававых актаў, метадычных дакументаў, навучальных планаў, навучальных праграм, вучэбна-наглядных дапаможнікаў па пытаннях архіўнай справы і справаводства;

11.7. прыцягваць па даручэнні кіраўніцтва аблвыканкама і са згоды кіраўнікоў структурных падраздзяленняў аблвыканкама іх работнікаў для падрыхтоўкі праектаў нарматыўных прававых і іншых прававых актаў і ажыццяўлення іншых мерапрыемстваў, звязаных з нарматворчай дзейнасцю і арганізацыяй прававой работы ў аблвыканкаме;

11.8. вяртаць выканаўцам на дапрацоўку няякасна падрыхтаваныя і супярэчныя дзейнаму заканадаўству праекты нарматыўных прававых актаў і іншых дакументаў, складаць па іх неабходныя заключэнні і даведкі аб устараненні выяўленых парушэнняў, а таксама па даручэнню кіраўніцтва аблвыканкама ўдзельнічаць у дапрацоўцы структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама;

11.9. ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам. 12. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі ўзначальвае начальнік, які назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады старшынёй аблвыканкама па ўзгадненню з Міністрам юстыцыі.

12. Галоўнае ўпраўленне юстыцыі ўзначальвае начальнік, які назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады старшынёй аблвыканкама па ўзгадненню з Міністрам юстыцыі.

Начальнік галоўнага ўпраўлення юстыцыі мае першага намесніка і намеснікаў, якія назначаюцца на пасаду і вызваляюцца ад пасады начальнікам галоўнага ўпраўлення юстыцыі па ўзгадненню са старшынёй аблвыканкама і Міністрам юстыцыі ва ўстаноўленым парадку, за выключэннем намесніка начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі - начальніка ўпраўлення прымусовага выканання.

Намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі - начальнік упраўлення прымусовага выканання з'яўляецца галоўным судовым выканаўцам па Віцебскай вобласці, назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады Міністрам юстыцыі па ўзгадненні з аблвыканкамам.

Начальнік галоўнага ўпраўлення юстыцыі мае першага намесніка і намеснікаў, якія назначаюцца на пасаду і вызваляюцца ад пасады начальнікам галоўнага ўпраўлення юстыцыі па ўзгадненню са старшынёй аблвыканкама і Міністрам юстыцыі ва ўстаноўленым парадку, за выключэннем намесніка начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі - начальніка ўпраўлення прымусовага выканання.

Намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі - начальнік упраўлення прымусовага выканання з'яўляецца галоўным судовым выканаўцам па Віцебскай вобласці, назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады Міністрам юстыцыі па ўзгадненні з аблвыканкамам.

13. Начальнік галоўнага ўпраўлення юстыцыі кіруе дзейнасцю галоўнага ўпраўлення юстыцыі і нясе персанальную адказнасць за выкананне ўскладзеных на галоўнае ўпраўленне юстыцыі задач і ажыццяўленне ім сваіх функцый, размяркоўвае абавязкі паміж сваімі намеснікамі, устанаўлівае ступень іх адказнасці і адказнасці кіраўнікоў структурных падраздзяленняў галоўнага ўпраўлення юстыцыі за арганізацыю работы асобных напрамкаў яго дзейнасці, а таксама: заключае ад імя галоўнага ўпраўлення юстыцыі гаспадарчыя і іншыя дагаворы, выдае даверанасці;

распараджаецца грашовымі сродкамі ў межах зацверджанага каштарысу выдаткаў;

зацвярджае палажэнні аб структурных падраздзяленнях галоўнага ўпраўлення юстыцыі, службовыя інструкцыі работнікам галоўнага ўпраўлення юстыцыі; выдае ў межах сваёй кампетэнцыі загады, абавязковыя для выканання работнікамі галоўнага ўпраўлення юстыцыі, падпарадкаваных арганізацый, арганізуе і кантралюе іх выкананне.

Ва ўстаноўленым парадку назначае на пасады і вызваляе ад пасад дырэктараў дзяржаўных архіваў вобласці, работнікаў галоўнага ўпраўлення юстыцыі, тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, за выключэннем намесніка начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі - начальніка ўпраўлення прымусовага выканання;

уносіць прапановы ў Міністэрства юстыцыі і аблвыканкам аб назначэнні і вызваленні ад пасады намесніка начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі - начальніка ўпраўлення прымусовага выканання;

у адпаведнасці з заканадаўствам прымае меры па выкананні працоўнай і выканальніцкай дысцыпліны;

уносіць у Міністэрства юстыцыі і мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы прапановы аб стварэнні належных умоў для дзейнасці тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, архіўных устаноў вобласці, галоўнага ўпраўлення юстыцыі, сацыяльна-бытавым забеспячэнні іх работнікаў;

праводзіць кадравую палітыку, накіраваную на ўкамплектаванне тэрытарыяльных органаў прымусовага выканання, дзяржаўных архіваў вобласці, галоўнага ўпраўлення юстыцыі высокакваліфікаванымі спецыялістамі, іх прафесійнае навучанне і выхаванне на аснове строгага захавання заканадаўства, норм прафесійнай этыкі; нясе персанальную адказнасць за работу з кіруючымі кадрамі, іх рэзервам і эфектыўнасць яго выкарыстання, а таксама за падбор кандыдатаў для назначэння на пасады судовых выканаўцаў, спецыялістаў і іншых работнікаў аддзелаў прымусовага выканання;

устанаўлівае паўнамоцтвы кіруючых работнікаў і спецыялістаў галоўнага ўпраўлення юстыцыі, якія непасрэдна рэалізуюць функцыі рэгіструючага органа, прадугледжаныя Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1 "Аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання", у межах устаноўленых аблвыканкамам паўнамоцтваў;

разглядае прадстаўленні Галоўнага судовага выканаўцы Рэспублікі Беларусь па пытаннях прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці службовых асоб упраўлення прымусовага выканання, раённых (гарадскіх) аддзелаў прымусовага выканання, якія дапусцілі парушэнне заканадаўства па выканаўчым вядзенні, не выканалі патрабаванні Галоўнага судовага выканаўцы Рэспублікі Беларусь па пытаннях дзейнасці органаў прымусовай вытворчасці, а таксама аб заахвочванні, у тым ліку матэрыяльным стымуляванні, службовых асоб органаў прымусовага выканання;

арганізуе работу калегіі галоўнага ўпраўлення юстыцыі і старшынюе на яе пасяджэннях; ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам;

узгадняе з Міністэрствам юстыцыі кандыдатуры на пасады галоўнага бухгалтара, спецыялістаў, якія ажыццяўляюць абавязковую юрыдычную экспертызу нарматыўных прававых актаў, прынятых мясцовымі Саветамі дэпутатаў, выканаўчымі і распарадчымі органамі базавага тэрытарыяльнага ўзроўню, работнікаў упраўлення прымусовага выканання, за выключэннем асоб, якія ажыццяўляюць забеспячэнне дзейнасці і тэхнічнае абслугоўванне органаў выканання, кіраўнікоў аддзелаў прымусовага выканання.

У перыяд адсутнасці начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі яго абавязкі выконвае першы намеснік начальніка.

14. Для калектыўнага абмеркавання найбольш важных пытанняў і выпрацоўкі рашэнняў па іх у галоўным упраўленні юстыцыі ўтвараецца калегія ў складзе начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі (старшыня калегіі), намеснікаў начальніка галоўнага ўпраўлення юстыцыі, кіраўнікоў яго структурных падраздзяленняў і іншых супрацоўнікаў галоўнага ўпраўлення юстыцыі.

Колькасць і персанальны склад калегіі зацвярджаюцца распараджэннем старшыні аблвыканкама.

Калегія дзейнічае ў адпаведнасці з палажэннем аб калегіі, якое зацвярджаецца начальнікам галоўнага ўпраўлення юстыцыі.

15. Пры галоўным упраўленні юстыцыі дзейнічае экспертна-праверачная камісія для разгляду пытанняў, звязаных з вызначэннем складу дакументаў Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь, экспертызай каштоўнасці дакументаў, іх перадачай на пастаяннае захоўванне ў дзяржаўныя архівы вобласці.

Палажэнне аб экспертна-праверачнай камісіі і яе склад зацвярджаюцца начальнікам галоўнага ўпраўлення юстыцыі.

Дадатак

да Палажэння

аб галоўным упраўленні юстыцыі

 Віцебскага абласнога

выканаўчага камітэта

 

ПЕРАЛІК дзяржаўных архіваў вобласці

1. Установа «Дзяржаўны архіў Віцебскай вобласці».

2. Установа «Занальны дзяржаўны архіў у г. Глыбокае».

3. Установа «Занальны дзяржаўны архіў у г. Оршы».

4. Установа «Занальны дзяржаўны архіў у г. Полацку».